Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛   در تهران  کاخ ها ،خانه موزه ها و... دارای معماری شگفت انگیزی هستند و ارزش فرهنگی بالایی دارند که  در صورت برنامه ریزی صحیح  می توان  از آنان برای  ترویج گردشگری در پایتخت کشور بهره برد .

این مهم بر هیچ یک از مسئولان و مدیران پوشیده نیست اما چرا  مراکز گردشگری در تهران نه تنها مورد بی اعتنایی قرار می گیرد بلکه برخی مورد تخریب یا تغییر کاربری قرار گرفته اند موضوعی است که در نشست خبرگزاری برنا با مهدی سیف، رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، به گفت و گو نشستیم تا پاسخی برای این خلاء ها و علت و معلول های آن دریافت کنیم که او چنین گفت که در ادامه می خوانید:


 سیف درباره تخریب و تغییر کاربری آثار باستانی و فضاهای فرهنگی شهر تهران که حساسیت بسیاری از فعالان این حوزه  را برانگیخته است ، گفت: « موضوع حساسیت برانگیز صرفا ابنیه نیست، باید توجه داشته باشیم آنها فرهنگ ما را در خود جای داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت حساسیت برخی دوستان هم که بدرستی صورت می گیرد موضوع فرهنگی ما است. همه به نوعی خود را مدیون فرهنگ می دانیم اما آنچه مسلم است این که ما باید سهم خود را در قبال فرهنگ را ایفا کنیم. برخی از این افراد که اینگونه ساختمان ها را در اختیار دارند باید آگاه باشند که میراث دار یک فرهنگ کهن در شهر تهران هستند. اگر  با این دید نگاه بکنند دید اقتصادی صرف از این ابنیه ها برداشته می شود. اگر با این اعتقاد پیش بروند که فرصتی در اختیار آنان قرار گرفته که خدمت فرهنگی را به جامعه انجام دهند شاهد یک اتفاق خوب خواهیم بود و البته باید در نظر داشته باشیم که  اینگونه افراد باید از نظر اقتصادی تامین شوند و اما اگر چنین افرادی تنها و تنها دیدی اقتصادی به این ابنیه داشته  باشند نمی توانیم خیلی امیدوار باشیم که آنها همکاری مناسبی را با ما داشته باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: فکر می کنم اصلی ترین موضوع این است که سازمان های مختلفی که درگیر میراث فرهنگی هستند مانند شهرداری یا سازمان میراث فرهنگی و .. باید به یک تفاهم  و فصل مشترک برای اقدامات شان برسند. در این صورت است که می توانیم هم به لحاظ اقتصادی کسی را که وارث اینگونه ابنیه است را تحت پوشش بگیریم و این افراد به لحاظ اقتصادی متضرر نشوند و در کنار آن می توانیم خدمت بزرگی در راه فرهنگ بکنیم و در این میان اصلی ترین موضوع تفاهم  مشترک  و هماهنگی مناسب در مسیر اقدامات سازمان های متولی است. »

سیف علت معضلات و مشکلات میراث فرهنگی را تغییراتی خواند که در فواصل زمانی کم در این سازمان اعمال می شود و گفت: « یکی از مشکلات اصلی ما این است که همه اقدامات ما قائم به فرد است. ممکن است فردی که به عنوان مسئول می آید نگاه و دیدگاهی خاص به مسایل داشته باشد که اقدامات صورت گرفته از طرف او می تواند مثبت  یا منفی باشد و بعد از انکه مسئولیت را تحویل می دهد ما می توانیم به نقد عملکرد او بپردازیم. اما به اعتقاد من باید در حوزه هایی که ما در آن ها درگیر مسائل فرهنگی هستیم جلوی اعمال  سلیقه ها گرفته شود باید یک چهارچوب و دستورالعمل یا وحدت رویه ایجاد کنیم تا صرفا مدیر بتواند با اقدامات خود بروز و ظهور بیشتری داشته باشد باید اسناد فرادستی داشته باشیم که بتواند ما را به سمتی که باید برویم، هدایت کند.»

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در تشریح بازرسی در حوزه میراث فرهنگی به موضوع باغ نگارستان تهران پرداخت و گفت: « بعضی  مواقع اتفاقاتی می افتد که از دیدگاه های گوناگون مورد بررسی قرار می گیرد در این راستا گاهی شاهد تخریب هایی هستیم که اگر اطلاع رسانی شفاف صورت گیرد متوجه می شویم که موضوع فراتر از حوزه میراث فرهنگی می رود که می توان به موضوع باغ نگارستان اضافه کرد. اگر ما به یک تفاهم مشترک با سازمان های متولی برسیم حوزه اقداماتی ما مشخص خواهد شد. به عنوان مثال اگر سازمان میراث فرهنگی را به عنوان سیاست گذار اصلی این موضوع ببینیم، دستور و سیاست ما درباره آن ابنیه خاص به لحاظ تاریخی فصل ختام خواهد بود. اگر مشخص شود که اقدام بعدی از طرف کدام سازمان باید انجام شود و کدام سازمان متولی است می توانیم با توجه به قوانین همان سازمان عمل کنیم. یکی از مشکلات این است که چون سهم هر سازمان مشخص نیست نمی توانیم به درستی نقد و قضاوت کنیم چون نمی دانیم که کدام قسمت ماجرا درست انجام نشده است.

او درباره ابهاماتی که درباره برخی از ابنیه و فضا های تاریخی وجود دارد گفت: «وقتی یک ساختمانی به عنوان ساختمان میراثی تلقی می شود اولین گام این است که تاریخچه این بنا مشخص شود. بسیاری از فعالان که به واسطه علاقه شخصی در این حوزه فعالیت می کنند و عملکرد خوبی هم دارند از بیشتر دستور العمل ها بهتر عمل می کنند همین گروه  ها نیز ممکن است به یک سری  مدارک دست پیدا کنند که این اسناد قابل رد و تعقیب است. ابتدا باید متولی این  موضوع مشخص شود تا به عنوان مثال آن ابنیه یا فضای تاریخی به کارگروه سازمان متولی سپرده شود تا آن سازمان تعیین کند آیا این ابنیه قابلیت میراث دارد یا خیر؟ مثلا در مورد خانه نیما بعضی دوستان معتقد بودن این بنا دارای ارزش تاریخی است اما بعضی دیگرمخالف بودند واعتقاد داشتند این بنا اسناد قابل دسترس ندارد که توسط دوستانی که دغدغه این موضوع را داشتند سندی یافت شد که ارزش تاریخی خانه نیما را مشخص می کرد و باعث شد موضوع دوباره در دستور کار قرار بگیرد و رای صادره از دیوان عالی کشور شکسته شود و بنا دوباره به حوزه میراث فرهنگی برگردد. اگر برای هر بنا شناسنامه ای در نظر گرفته شود تا ما گام های خود را بدرستی برداریم طبیعتا باعث می شود انرژی ما هدر نرود.»

سیف درباره تعطیلی برخی فضاهای فرهنگی در تهران گفت: « ارزش ابنیه تاریخی صرفا به مصالح به کار برده شده در آن نیست. حضور در آن اتمسفر مانند خانه موزه ها در بهره مندی از فضایی که آنجا است، زمینه ای را ایجاد می کند که فرد با اندیشه ها و سبک زندگی افراد بزرگ آشنا شود. اگر افراد را از این فضا محروم بکنیم، فضای تاریخی، ارزش خود را از دست خواهد داد. در یک دوره زمانی خاص، به دلیل بازسازی یا نگهداری شاید بشود چنین کاری کرد اما بعد از یک دوره ای اگر برنامه ای نداشته باشیم نمی شود چنین کاری کرد. در ساختمان به صرف اینکه میراث فرهنگی است نمی شود بسته باشد. میراث فرهنگی، باید فرهنگی را منتقل بکند و بازدید از آن مکان این فضا را فراهم می کند تا انتقال فرهنگ شکل گیرد.»

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران درباره لزوم توجه به این میراث فرهنگی گفت: « وقتی بحث از گردشگری می شود ابتدا شهر شیراز یا اصفهان به ذهن ما می رسد و فکر می کنند این شهرها واجد ارزش است. اما تهران میراث فرهنگی بسیار متنوعی دارد که به جد می توان گفت این آثار به لحاظ تنوع حتی در شهرهای شیراز و اصفهان هم نیست. در طول این سال ها به موضوع گردشگری تهران آنطور که باید پرداخته نشده است و دغدغه آن وجود نداشته است.»

این مقام مسئول درباره لزوم سازماندهی گردشگری پایتخت گفت: «اخیرا شورای شهر تهران دید بسیار مناسبی به حوزه گردشگری دارد. در جلسه ای که با شورای شهر تهران داشتیم قول مساعد را در این زمینه گرفته ایم. این حوزه باید دارای ساختار و بودجه مستقل شود وطبیعتا بعد از آن امیدوار خواهیم بود که در شهر تهران اقدامات مناسبی در زمینه گردشگری صورت گیرد.»

او درباره بودجه حوزه گردشگری شهرداری تهران گفت: « حوزه گردشگری شهرداری تهران ذیل یکی از بندهای بودجه به عنوان اوقات فراغت در نظر گرفته شده است اما ما در حال تلاش هسیم که بودجه را در سال اخیر با توجه به توجیهاتی که برای شورای اسلامی شهر تهران خواهیم فرستاد با موافقت و نظر مثبت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر تهرا ن و شهردار تهران برای حوزه گردشگری  یک بودجه مستقل در نظر گرفته شود.»

سیف درباره بافت های فرسوده شهر تهران گفت: « ما در حوزه معاونت شهرسازی و معماری دفتری به نام ابنیه تاریخی داریم که دوستان در آن حوزه به لحاظ شهرسازی ورود کرده  ساختمان هایی که واجد ارزش است را شناسایی می کنند و از طریق مشارکت با معاونت شهرسازی شهر تهران این ابنیه را احیا کنند و با تعاملی که با معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران دارند، بتوانند اقدامات فرهنگی را در آنجا انجام دهند. طبیعتا در موضوع بافت های فرسوده ممکن است برخی از بافت های فرسوده واجد ارزش تاریخی باشند و این ابنیه باید احصا شود و فارغ از بافت فرسوده به آنها  توجه شودیعنی برعکس بافت فرسوده که مایل هستیم تخریب و بازسازی شود ابنیه تاریخی علاوه بر اینکه تخریب نمی شوند احیا و بازسازی مجدد نیز می شوند.»

او درباره تعداد بافت های فرسوده داخل تهران که دارای پرونده حقوقی هستند گفت: « در شهر تهران به لحاظ تاریخی باید پایشی صورت گیرد و تا این پایش صورت نگیرد نمی شود قاطعانه  گفت چه تعداد ساختمان واجد ارزش تاریخی  وجود دارد که ببینیم این ساختمان برای چه کسی است و شهرداری باید چه اقدامی در این راستا انجام دهد. هر ساله یا هر ماهه تعدادی از این ساختمان ها شناسایی می شوند به عنوان مثال می شود به خانه نیما اشاره کرد و وقتی که رای دیوان نقض و انتشار یافت در جامعه حساسیت ایجاد شد. اما قطعا ساختمان هایی تاریخی در شهر تهران داریم که هنوز شناسایی نشده اند و شهرداری تهران بسیاری از آن ها را بعد از شناسایی تبدیل به خانه موزه می کند. به عنوان مثال خانه سیمین و جلال که در ماه آینده با بازسازی هایی که انجام شد، فعال می شود. سعی می شود در خانه موزه ها شرایط افرادی که در این خانه ها زندگی می کردند بازسازی شود با همان وسایل، همان ابزار و همان کتاب ها شرایط محیطی حفظ شود به نحوی که وقتی بازدید کننده وارد اینگونه فضا ها می شود بتواند با سیر و سلوک و سبک زندگی این افراد آشنا شود.»

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران، درباره ضعف در تبلیغات و آشناسازی تهرانی ها و ایرانی ها با ابنیه تاریخی پایتخت گفت: «بعضی از کارها باید با علاقه شخصی دنبال شود. حوزه گردشگری و میراث به واسطه ارتباطی که با فرهنگ دارد نمی تواند به عنوان یک کار اداری و سازمانی تلقی شود. کسانی که در این حوزه کار می کنند باید دغدغه داشته باشند و صرفا به چشم وظیفه ای که به  آنها محول شده است نبینند. البته دوستانی هم هستند که با وجود کمبود امکانات به خاطر علاقه شخصی خیلی خوب فعالیت می کنند. این دوستان به لحاظ معیشتی باید تامین باشند. به شدت ضعف اطلاع رسانی داریم. ما باید فرصت این را داشته باشیم که توجیه کنیم که اگر داریم فضاهایی به عنوان  خدمات شهری معرفی می کنیم، می تواند در این حوزه تلقی شود. معرفی اماکن تاریخی و اماکنی که قابلیت گردشگری دارند طبیعتا می تواند برای تقویت ساختار این حوزه تلاش بکند.»

سیف درباره علت ضعف این حوزه گفت: « موضوع گردشگری در سال های اخیر اولویت شهرداری نبود. شهرداری صرفا یک سازمانی بود که اقدامات خدماتی انجام می داد. آرام آرام شهرداری به حوزه های دیگر ورود کرد و باعث شد خیلی اقدامات در حوزه کار شهرداری  قرار گیرد. موضوع گردشگری خیلی در تهران قدمت ندارد. اطلاع رسانی می تواند با ابزارهایی که در اختیار شهرداری است صورت گیرد و از مردم برای بازدید از این اماکن دعوت شود.»

او درباره سرنوشت ابهام آلود عمارت مسعودیه نیز گفت: « در حال حاضر نمی شود به طور قطع در این باره نظر داد. تصمیم گیری ها بعضی مواقع بین بخشی است و نه شهرداری و نه میراث فرهنگی به طور مستقل نمی تواند تصمیم گیری کنند. هر کدام از ما توانمندی ها و ضعف ها و خلا های قانونی مختص به خودمان را داریم که این خلا ها به سادگی قابل حل نیستند. وقتی بیش از یک سازمان در یک حوزه دخیل است این مشکلات به وجود می آید. امیدواریم با دغدغه ای که الان ایجاد شده چه در راستای اساتید این رشته و چه درحیطه مدیران این حوزه به یک فصل مشترک برسیم.»

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ضمن استقبال از ایده های جدید  گفت: « هر سازمان یا فردی که دغدغه و ایده جدید و عملی در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری دارد ما از آن استقبال می کنیم و می خواهیم که ایده های خود را به ستاد گردشگری ارایه دهد. ستاد گردشگری به طور جد آمادگی استقبال از این ایده ها را دارد. حتی ایده هایی که قابلیت عملی شدن را دارد با رویکرد جدید شهرداری، به انجمن های مردمی واگذار شود.»

سیف در پایان درباره بودجه امسال گردشگری گفت: « بودجه گردشگری موقتا 3 میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه سایر سازمان ها بسیار اندک است. اما این بودجه ای است که از سال قبل تصویب شده ا و امیدواریم با قول مساعد کمیسیون فرهنگی شهرداری تهران و توجیهات ما این مبلغ افزایش یابد.

 

 

 

خبرنگار: آزاده مختاری

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۱۴۷۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است

عمارت نوفل لوشاتو میزبان نمایش‌های جدیدی است که برخی از روز گذشته و برخی از امروز اجرا‌های خود را آغاز کرده‌اند. از این رو به معرفی نمایش‌های تئاتری روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو خواهیم پرداخت.

نمایش «مرگ با طعم نسکافه»

نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی با حضور مسعود کیمیایی، مجید مظفری، جواد طوسی و استقبال بی‌نظیر مخاطبان اجرای خود را در عمارت نوفل‌شاتو آغاز کرد.

بابک صحرایی پس از پایان اجرای شب اول، در صحبت‌هایی گفت: امشب اسطوره تکرار نشدنی فرهنگ و هنر ما در اینجا حضور دارد. بزرگمردی که سینمای حقیقی را در ایران پایه‌گزاری کرد و بیشتر از ۵۰ سال است که روی بلندترین قله هنر ایران ایستاده است. تاریخ فرهنگ و هنر ایران تا همیشه مدیون ایشان خواهد بود. افتخار این را داریم که امشب نمایش خود را به استاد مسعود کیمیایی تقدیم کنیم.

او افزود: علاوه بر آقای کیمیایی، امروز میزبان جناب مجید مظفری هستیم. او بازیگری است که من از نوجوانی طرفدارش بودم. همچنین از حضور جناب جواد طوسی (منتقد سینما) و رحیم نوه‌سی (نقاش) نیز تشکر می‌کنم.

کارگردان نمایش «مرگ با طعم نسکافه» در ادامه صحبت‌هایش، از همه عواملی که در شکل‌گیری این نمایش او را یاری رسانده‌اند، تشکر کرد.

«مرگ با طعم نسکافه»، نمایشی ۶ پرده‌ای است که با استفاده از کلید واژه‌های مهم زندگی به روایتِ برش‌های دراماتیک در زمان حال، دهه سی و صد سال گذشته می‌پردازد. از نکات جالب توجه این اجرا، حضور پررنگ موسیقی است.

بهنام شرفی، نیکی مظفری، گل ناز عباسی، بهراد محمدی، روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به مجری طرح: نازنین صحرایی، طراح صحنه و لباس: منیره ملکی، طراح گریم: مهتاب حسنی، طراح حرکت: مهرگان بذرافشان، بازیگران فرم: مهرگان بذرافشان، روشنک رضایی‌مهر، حدیث محمودوف، ملینا مشایخ، آویسا شریفی، موسیقی متن: ستار اورکی، سرپرست موسیقی زنده: امیر مهراد، آهنگساز قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیرعباس حسن زاده، تنظیم کننده قطعات باکلام: حامی، علی موثقی، امیر مهراد، نوازندگان: صادق نورانی، محمدرضا بختیاری، فرناز ساحری و روزبه سیاه منصوری، دستیار کارگردان: شهرزاد پورفرد، عکاس و طراح پوستر: کیارش کاویان و مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: حامد قریب اشاره کرد.

نمایش «دیوان تئاترال»

«دیوان تئاترال» نوشته محمود استادمحمد، به کارگردانی ایمان راد و ایمان حاج‌عظیمیان از ۱۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد، هر روز ساعت ۱۷:۴۵ به مدت ۷۰ دقیقه در عمارت نوفل‌لوشاتو اجرا می‌شود.

منصوره بنی احمد، ایمان حاج عظیمیان، ایمان راد، علی رضوانی، شهرزاد سادات صدر هاشمی، کیمیا سامنی، هلنا سعادت، شکیلا علی مردانی، حمید فرجادی، پارمین قدیری، مریم قربانی، قاسم قنبری، آیناز کاوند، فاطمه زهرا مغانلو، سینا مجد، امیر مرسلی و ایلیا موهبتی بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند.

شایان ذکر است این نمایش اولین فعالیت حرفه‌ای گروه هنری مهشید به سرپرستی ایمان راد است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: شهاب شریفی، نوازنده:  مانی مهربان، طراح گریم: سوگل بهرام‌پور، طراح صحنه: شهاب شریفی، طراح لباس: هنگامه ذوذهب، طراح پوستر و گرافیست: الهه معینی، دستیاران کارگردان: نگار خانی پور، مسعود محمدنیا، دستیاران صحنه: محراب عامریان، علی خاکپور، مریم اشرف زاده، دستیار لباس: تینا عبدالحسینی، مجریان گریم: نسترن مجد، هلنا سعادت، عکاس: دنا جم، حمید بازاری.

نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری»

نمایش «خرده جنایت‌های زن و شوهری» نوشته اریک امانوئل اشمیت، با ترجمه محمود بهفروزی و به کارگردانی پریسا مقدم تا ۲۴ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۰ اجرا می‌شود.

بهنام فرزام،  امیدعلی رحمانی، پریسا مقدم بازیگرانی هستند که در این نمایش ایفای نقش کرده‌اند.

همچنین کنسرت نمایش «مرگ با طعم نسکافه» به نویسندگی و کارگردانی بابک صحرایی از ۱۶ اردیبهشت ساعت ۱۹:۳۰ در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه نمایش رفته که پیش فروش روز‌های نخست آن با استقبال مخاطبان روبه رو شده است.

بهنام شرفی،  نیکی مظفری،  گل ناز عباسی،  بهراد محمدی،  روشنک رضایی مهر و بابک صحرایی بازیگرانی هستند که در این اثر به ایفای نقش پرداخته‌اند.

همچنین محمدرضا عیوضی و مسعود امامی به عنوان خواننده - بازیگر در این اجرا حضور دارند.

نمایش «شورش ذهن» 

نمایش «شورش ذهن» به نویسندگی و کارگردانی محمد یغمایی و تهیه‌کنندگی مهدی تیمورزاده از ۱۶ اردیبهشت در عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه نمایش رفته است.

«شورش ذهن» یک فانتزی سیاه درباره افسری است که متوجه نقشه فرمانده‌اش برای حمله اتمی به ژاپن می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: مایکل افسر ارشد نیرو‌های هوایی است و در جنگ جهانی دوم بعد از آنکه متوجه می‌شود مافوقش قصد عملیات با بمب اتم دارد سعی می‌کند با افشای سند از این فاجعه جلوگیری کند، اما ... .

این نمایش تولید گروه «اغما» است و آراز دانش به عنوان مدیر پروژه و محمد شاهی‌پور به عنوان مدیر هنری این نمایش را همراهی می‌کنند. سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار اول کارگردان و بازیگردان: سوفیا جمالی، مشاور پروژه: لیلی سعیدی، مدیر روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، دستیار دوم کارگردان: مرتضی موسوی، مشاورهنری: حمیدرضا نورزاده، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح صحنه و لباس: زهرا آمالی، طراح گریم: سما زارع، دستیار اول گریم: ملیکا دادرسی، طراح نور: فرشاد نصیری، اپراتور نور: نوید کهریزی، موسیقی: امیر تهرانی، مدیر صحنه: سارا ابراهیمی، مریم سعیدا، ساخت موشن: علی اشرفی، کارگردان بصری: سینا خدابخش، طراح گرافیک: سینا افشار، ساخت تیزر: علی بنایی.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • دختر بچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را به قتل رساند!
  • لشکرگاه افراسیاب در کدام نقطه تهران بود؟
  • دختربچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را سلاخی کرد
  • دختر بچه ۱۰ ساله همبازی‌اش را در مسعودیه به قتل رساند!
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • حاج شیخ غلامرضا حسنی نماد هویت و تاریخ مجاهدات در شهر ارومیه است
  • عمارت نوفل لوشاتو میزبان چه نمایش‌هایی است؟/ تاریخ فرهنگ و هنر ایران، مدیون کیمیایی است
  • نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۷ اردیبهشت
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد